Firma Ekoenergetyka – Polska Sp. z o.o. została utworzona w pierwszym kwartale 2013 roku. Istnienie firmy i jej wysoka aktywność w dziedzinie elektrycznej mobilności jest następstwem działalności prowadzonej przez Bartosza Kubika i Macieja Wojeńskiego, w formie spółki cywilnej o nazwie Ekoenergetyka-Zachód s.c. (od VIII 2009 r.). Do nowej Spółki o nazwie Ekoenergetyka -Polska zostało przeniesione doświadczenie w postaci pracowników, know-how, kontaktów handlowych i innych aspektów. Spółka od początku swojego powstania prowadzi działalność w Inkubatorze Przedsiębiorczości zlokalizowanym na terenie Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Pierwsze kroki stawiane natomiast były w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości przy Uniwersytecie Zielonogórskim. Decyzja o realizacji inwestycji na własnym terenie jest kolejnym etapem rozwoju i dojrzałości ekonomicznej i formalno-prawnej firmy.
W tym celu spółka nabyła dwie działki o łącznej powierzchni 10 984 m2, zlokalizowane na terenie Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Zielonej Górze. Bezpośrednim celem realizacji inwestycji, oprócz zwiększenia zdolności produkcyjnych, jest utworzenie „centrum B+R”, które będzie prowadziło badania naukowe i prace rozwojowe związane z nowymi technologiami w transporcie elektrycznym. Strategicznym celem planowanej przez EKOENERGETYKĘ – Polska inwestycji jest komercjalizacja wyników prac centrum.
Spółka Ekoenergetyka – Polska Sp. z o.o. (Ekoenergetyka) jest producentem zaawansowanej infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych oraz elektrycznych pojazdów ciężarowych (e-bus & heavy e-trucks). Misją firmy jest realizacja innowacyjnych i dedykowanych rozwiązań dla infrastruktury mobilności elektrycznej z zachowaniem najwyższych standardów, służących zrównoważonemu rozwojowi. Ekoenergetyka specjalizuje się w projektowaniu, produkcji, instalacji i monitorowaniu infrastruktury ładowania oraz narzędzi do obsługi zero-emisyjnego transportu miejskiego. Spółka dostarcza sprawdzoną technologię, zaprojektowaną i zbudowaną na potrzeby wieloletniej eksploatacji, z zachowaniem wysokiego poziomu użytkowania. Projektowane i produkowane przez spółkę Ekoenergetyka ultra-szybkie stacje ładowania DC (quicPointTM Ultra-Fast Chargers) umożliwiają ładowanie pojazdów elektrycznych z efektywną mocą wyjściową od 20 kW do 500 kW przy wykorzystaniu dowolnego źródła zasilania: z sieci niskiego napięcia, sieci średniego napięcia oraz z sieci trakcyjnej prądu stałego. Uzupełnieniem kompleksowej oferty spółki dla nowoczesnej infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych stanowią także autorskie, w pełni zaawansowane narzędzia IT zapewniające monitoring, diagnostykę i zdalne zarządzanie infrastrukturą ładowania oraz pojazdami elektrycznymi w komunikacji miejskiej. Ważnym podkreślenia jest fakt, że flagowe rozwiązania spółki Ekoenergetyka w dziedzinie autobusów elektrycznych spełniają najwyższe standardy i normy jakościowe, w tym zapewniają komunikację z pojazdami elektrycznymi za pośrednictwem protokołów CCS i OCPP. Dotychczas Ekoenergetyka dostarczyła ponad 20 systemów instalacyjnych, które łącznie obsługują ponad 50 szybkich stacji ładowania DC, w 8 krajach europejskich (Francja, Niemcy, Hiszpania, Szwecja, Finlandia, Turcja, Austria oraz Polska) w takich miastach jak Paryż, Berlin, Hamburg, Hanower, Dusseldorf, Drezno, Oberhausen, Klagenfurt, Barcelona, Vasteras, Espoo, Adana, Warszawa, Jaworzno, Inowrocław. Z kolei, rozwiązania oferowane przez spółkę testowane były i są w łącznie ponad 50 miastach w całej Europie. Jak wynika z ostatnich analiz rynku, spółka Ekoenergetyka ze względu na swój profil działalności, dotychczasowe doświadczenie, liczbę zrealizowanych projektów oraz zaawansowaną technologię jest liderem rynku europejskiego w dziedzinie infrastruktury ładowania dla autobusów bateryjnych. Firma Ekoenergetyka – Polska sp. z o.o. jest również aktywnym uczestnikiem komisji standaryzacyjnej stowarzyszenia International Association of Public Transport (UITP), w którym opracowywane są standardy dla nowo powstałego i prężnie rozwijającego się rynku transportu publicznego opartego na napędach elektrycznych.