W dniu 11.10.2016 w Ambasadzie Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie odbyła się uroczysta konferencja podczas której podpisano umowę partnerską. Na zaproszenie organizatorów w konferencji uczestniczył Prezes Zarządu Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego.
Polska będzie krajem partnerskim Międzynarodowych Targów Innowacyjnych Technologii Przemysłowych Hannover Messe 2017. Status partnera tego wydarzenia daje Polsce dużo większe możliwości promocji osiągnięć naszego przemysłu. 11 października umowę w tej sprawie podpisali wiceminister rozwoju Paweł Chorąży i Marc Siemering, wiceprezes Hannover Messe.
Targi Hannover Messe to najważniejsze i największe na świecie wydarzenie tego typu dla branży przemysłowej. Targi odwiedza ponad 200 tys. zwiedzających, w tym 70 tys. gości z zagranicy. Swoje oferty przedstawia ponad 5 tys. wystawców z kilkudziesięciu krajów. W wydarzeniu biorą udział również premierzy i prezydenci.
W tym roku obecni byli m.in. kanclerz Angela Merkel i prezydent Stanów Zjednoczonych Barack Obama.
Każdego roku jedno państwo ma status partnera wydarzenia. W 2015 r. były to Indie, a w 2016 – Stany Zjednoczone. Polska, jako kraj partnerski w 2017 r., będzie najbardziej widocznym uczestnikiem targów. Zyskamy prestiżowy pawilon narodowy, będziemy także współautorami ceremonii otwarcia. (…)
Hasłem przewodnim przyszłorocznej imprezy, która odbędzie się w kwietniu, będzie: „Integrated Industry – Creating Value”. Idea ta łączy w sobie różne tematy związane np. z cyfryzacją produkcji (przemysł 4.0) czy systemami energetycznymi. (…)
Dla polskich mikro-, małych i średnich firm, które będą chciały wziąć udział w targach, powstał specjalny program promocji. Finansowanie będzie pochodzić z Programu Inteligentny Rozwój. Przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o wsparcie na pokrycie części kosztów działań promocyjnych. Maksymalna wartość wydatków kwalifikowanych objętych wsparciem to 1 mln zł. Uruchomienie naboru wniosków zaplanowano na początek 2017 r.
# # #
Polska zajmuje 7. miejsce wśród najważniejszych partnerów handlowych Niemiec (po USA, Francji, Holandii, Chinach, Wielkiej Brytanii i Włochach). Z kolei Niemcy są najważniejszym partnerem handlowym Polski. Według danych GUS polski eksport do Niemiec wzrósł w 2015 r. o 11,5 proc. do poziomu 203,5 mld zł.
(PAP)